Parkmanagement

Parkmanagement

Uitvoeringstaken, zoals (groen)onderhoud en beheer, handhaving van het parkeerbeleid en een goede infrastructuur van het kantorenpark, liggen grotendeels bij de gemeente Utrecht. Het parkmanagement ligt bij de door de SKR ingehuurde gebiedsmanager en parkcoördinator. Zij houden in de gaten of deze zaken in orde zijn en zijn aanspreekpunt voor kantooreigenaren en -gebruikers. Ze informeren hen ook over lopende zaken en helpen of ondersteunen bij het oplossen van knelpunten op het kantorenpark.

Aspecten die onder het parkmanagement vallen, zijn onder andere:

  1. Behoud van een representatieve uitstraling van het kantorenpark door monitoring van (het onderhoud van):
    • het openbare gebied en het openbaar groen;
    • de infrastructuur (kwaliteit van wegdek, fietspaden en trottoirs, bewegwijzering en openbare verlichting);
    • de veiligheid op het kantorenpark.
  2. Het optimaliseren van de mobiliteit en bereikbaarheid van het gehele gebied (verkeersstromen en parkeermogelijkheden).
  3. Communicatie en afstemming met alle betrokken partijen zoals:
    • huurders en vastgoedeigenaren/-beheerders;
    • provincie en gemeente Utrecht;
    • overige relevante (externe) partijen.